Få Nerd Stuff direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med i hvad der sker i Sumoshop og resten af e-commerce verdenen

Få Nerd Stuff direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med i hvad der sker i Sumoshop og resten af e-commerce verdenen

Hvordan kan vi hjælpe?

faq.description

Har du brug for hjælp?

Kan jeg udsende en automatisk mail hvis ordrebehandlingen bliver forsinket?
Ja! Det kan du godt. Med Actionmails i Sumoshop kan du opsætte en mail som automatisk bliver udsendt såfremt ordrebehandlingen bliver forsinket. Opsætningen afhænger lidt af hvorfor ordren bliver forsinket og derfor beskriver vi i denne guide to forskellige muligheder for opsætning af denne type actionmail. Begge mails kan godt fungere på samme tid, så den ene udelukker altså ikke den anden.

Afventer varer - status
I sumoshop er der nogle af vores kunder som benytter statussen "afventer varer" hvis nogle varer eksempelvis skal bestilles hjem. Der kan opsættes en actionmail som udsendes når ordren kommer i denne status.

1. Opret en ny actionmail og giv den et sigende navn, så du kan kende den fra de andre.
2. Vælg handling "Ordre afventer varer"
3. Herefter kan Actionmailen udfyldes som ønsket. Brug gerne tags som #fornavn, #fakturanr og evt. ordrelinjer. Mailen kan evt. udfyldes med information om at nogle varer på ordren skal bestilles hjem.
4. Det anbefales altid at der sættes et kryds i "send ikke" og en e-mail I har adgang til som CC. På den måde kan I teste at mailen ser OK ud inden den aktiveres. Når I er tilfredse med actionmailen kan fluebenet fjernes.


Forsinket ordrebehandlingsstart

Hvis du f.eks. tit oplever travlhed i forbindelse med udsalgsperioder kan det være en god idé at opsætte en actionmail som giver kunderne besked om, at ordren bliver forsinket grundet travlhed - så kunden hører noget fra dig. Kunder som handler online forventer hurtig ordrebehandling, så denne type actionmail kan være med til at forbedre kunderelationen og tilliden til din webshop.

1. Opret en ny actionmail og giv den et sigende navn, så du kan kende den fra de andre.
2. Vælg handling "Ordre oprettet og under behandling"
3. Sæt antal dage i forsinkelse - eksempelvis 2 for 2 dage.
4. Herefter kan Actionmailen udfyldes som ønsket. Brug gerne tags som #fornavn, #fakturanr og evt. #ordrelinjer.
5. Det anbefales altid at der sættes et kryds i "send ikke" og en e-mail I har adgang til som CC. På den måde kan I teste at mailen ser OK ud inden den aktiveres. Når I er tilfredse med actionmailen kan fluebenet fjernes.

Relaterede FAQ's

Har du brug for hjælp?