Få Nerd Stuff direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med i hvad der sker i Sumoshop og resten af e-commerce verdenen

Få Nerd Stuff direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med i hvad der sker i Sumoshop og resten af e-commerce verdenen

Hvordan kan vi hjælpe?

faq.description

Har du brug for hjælp?

Kan jeg sende en mail til kunderne når en pakke er klar til afhentning i butikken?
Ja det kan man godt. Det kræver den add-on der hedder Actionmails. Hvis du har den kan du gøre følgende:

1. Start med at finde ID'et for den forsendelsestype som actionmailen skal gælde for. Det gør du ved at åbne listen af forsendelsestyper og klikke på blyanten ud for den forsendelsestype som angiver "Afhent i butik". Herefter kan du se ID'et øverst i URL'en efter edit/.
2. Noter tallet eller kopier det til din udklipsholder.
3. Gå til Actionmails og opret en ny actionmail.
4. Navngiv actionmailen, fx "Afhentning i butik".
5. Vælg handlingen "Afsluttet".
6. Indsæt forsendelsestypens ID under "Parametre".
7. Udfyld resten som bekendt. Mailen kan eksempelvis indeholde information omkring at ordren er klar til afhentning, webshoppen/butikkens åbningstider, adresse samt om der skal medbringes en ordrebekræftelse eller ordrenummer. Brug gerne tags som #fornavn #fakturanr og evt. #ordrelinjer.
8. Det anbefales altid at der sættes et kryds i "Send ikke" og en e-mail I har adgang til som CC. På den måde kan I teste at mailen ser OK ud inden den aktiveres. Når I er tilfredse med actionmailen kan fluebenet fjernes.

Alternativt er det muligt at få en ny status til din ordrebehandling som hedder "Afventer afhentning" og koble en Actionmail på denne i stedet for. På den måde kræves ordren ikke afsluttet for at trigger Actionmailen. Kontakt os i kundeportalen hvis du i stedet ønsker denne løsning.

Relaterede FAQ's

Har du brug for hjælp?