Få Nerd Stuff direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med i hvad der sker i Sumoshop og resten af e-commerce verdenen

Få Nerd Stuff direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med i hvad der sker i Sumoshop og resten af e-commerce verdenen

Hvordan kan vi hjælpe?

faq.description

Har du brug for hjælp?

Hvad betyder de to ID'er i ordreoversigten i SUMOshop?
I SUMOshop opererer vi med to slags ID'er. Et teknisk ID og et faktura-ID.

Tallene i #-kolonnen er faktura-ID som bruges til at sende salget videre til et eksternt system som fx DdD.
ID er vores tekniske ID som fx bruges til at sende ordren til QuickPay eller anden betalings-gateway og andre tekniske ting til internt brug i SUMOshop.

Hver gang der oprettes en ordre opretter vi et ordre-ID men ikke nødvendigvis et faktura-ID.
Grunden til dette er, at systemet opretter en ordre allerede når kunden trykker videre til betalingsvinduet. Hvis så en betaling fejler så vil ordren blive oprettet som status "ikke-oprettet" i SUMO og uden faktura-ID, eftersom der ikke er oprettet en gyldig ordre.

Relaterede FAQ's

Har du brug for hjælp?