Få Nerd Stuff direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med i hvad der sker i Sumoshop og resten af e-commerce verdenen

Få Nerd Stuff direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med i hvad der sker i Sumoshop og resten af e-commerce verdenen

Hvordan kan vi hjælpe?

faq.description

Har du brug for hjælp?

Hvordan tilbagebetaler jeg et gavekort?
Hvis din kunde har fortrudt købet af et gavekort og du gerne vil give kunden pengene retur, så skal det behandles delvist manuelt med brug af SUMOshop retursystem. Bruger du ikke SUMOshop retursystem er det kun punkt 1 og 2 som er relevant for dig. Du kan blot tilbagebetale din kunde direkte i din betalingsgateway ligesom en hvilken som helst anden ordre.

1. Fremsøg gavekort ordren i backend. Vær OBS. på at hvis ordren kun indeholder et gavekort, så er den blevet afsluttet automatisk i forbindelse med ordreoprettelse - skift derfor evt. filtrering i ordreoversigten. Noter gavekort koden hvis du ikke allerede har den.
2. Find gavekortet under "rabatkoder" i backend og nedskriv det manuelt ved at redigere i feltet "bruges max gange". Her skal 1 ændres til 0. Hvis gavekortet allerede står til bruges max gange = 0, så undersøg om det allerede er blevet brugt på en anden ordre. Det kan du gøre ved at tjekke "info" fanen. OBS. Hvis din webshop synkroniserer gavekort med et eksternt PoS-system som f.eks. DdD Retail, så skal gavekortet ugyldiggøres i det eksterne PoS-system og ikke i SUMOshop.
3. Redigér herefter i ordren, hvor gavekortet er købt, og indtast den ønskede returtotal i feltet "returtotal". (Et gavekort kan ikke markeres til returnering fordi det ikke er en fysisk vare. Derfor skal returtotalen indskrives manuelt under "ret" på ordren.) . Tryk gem.
4. Tjek at returtotalen stemmer med gavekortets værdi
5. Klik herefter på "tilbagebetalt". Pengene er nu på vej retur til din kunde.

Relaterede FAQ's

Har du brug for hjælp?