Hvordan kan vi hjælpe?
faq.description
Hvordan tilbagebetaler jeg et gavekort?
Hvis din kunde har fortrudt købet af et gavekort og du gerne vil give kunden pengene retur, så skal det behandles delvist manuelt med brug af SUMOshop retursystem. Bruger du ikke SUMOshop retursystem er det kun punkt 1 og 2 som er relevant for dig. Du kan blot tilbagebetale din kunde direkte i din betalingsgateway ligesom en hvilken som helst anden ordre.
1. Fremsøg gavekort ordren i backend. Vær OBS. på at hvis ordren kun indeholder et gavekort, så er den blevet afsluttet automatisk i forbindelse med ordreoprettelse - skift derfor evt. filtrering i ordreoversigten. Noter gavekort koden hvis du ikke allerede har den.
2. Find gavekortet under "rabatkoder" i backend og nedskriv det manuelt ved at redigere i feltet "bruges max gange". Her skal 1 ændres til 0. Hvis gavekortet allerede står til bruges max gange = 0, så undersøg om det allerede er blevet brugt på en anden ordre. Det kan du gøre ved at tjekke "info" fanen. OBS. Hvis din webshop synkroniserer gavekort med et eksternt PoS-system som f.eks. DdD Retail, så skal gavekortet ugyldiggøres i det eksterne PoS-system og ikke i SUMOshop.
3. Redigér herefter i ordren, hvor gavekortet er købt, og indtast den ønskede returtotal i feltet "returtotal". (Et gavekort kan ikke markeres til returnering fordi det ikke er en fysisk vare. Derfor skal returtotalen indskrives manuelt under "ret" på ordren.) . Tryk gem.
4. Tjek at returtotalen stemmer med gavekortets værdi
5. Klik herefter på "tilbagebetalt". Pengene er nu på vej retur til din kunde.
1. Fremsøg gavekort ordren i backend. Vær OBS. på at hvis ordren kun indeholder et gavekort, så er den blevet afsluttet automatisk i forbindelse med ordreoprettelse - skift derfor evt. filtrering i ordreoversigten. Noter gavekort koden hvis du ikke allerede har den.
2. Find gavekortet under "rabatkoder" i backend og nedskriv det manuelt ved at redigere i feltet "bruges max gange". Her skal 1 ændres til 0. Hvis gavekortet allerede står til bruges max gange = 0, så undersøg om det allerede er blevet brugt på en anden ordre. Det kan du gøre ved at tjekke "info" fanen. OBS. Hvis din webshop synkroniserer gavekort med et eksternt PoS-system som f.eks. DdD Retail, så skal gavekortet ugyldiggøres i det eksterne PoS-system og ikke i SUMOshop.
3. Redigér herefter i ordren, hvor gavekortet er købt, og indtast den ønskede returtotal i feltet "returtotal". (Et gavekort kan ikke markeres til returnering fordi det ikke er en fysisk vare. Derfor skal returtotalen indskrives manuelt under "ret" på ordren.) . Tryk gem.
4. Tjek at returtotalen stemmer med gavekortets værdi
5. Klik herefter på "tilbagebetalt". Pengene er nu på vej retur til din kunde.
Relaterede FAQ's
- Hvordan godkendes jeg til kortbetaling med bl.a. Dankort hos Nets/Teller?
- Hvordan virker betalings-gatewayen QuickPay?
- Hvorfor er en given ordre ikke blevet oprettet i backend, når den i følge QuickPay er blevet betalt?
- Er det muligt at refundere et beløb på en transaktion i QuickPay, hvor man tidligere har refunderet en del af beløbet?
- Hvad skal der til for at vi kan tage imod betaling via MobilePay i webshoppen?
- Kan vores kunder betale med kreditkorttype X?
- Hvordan sætter jeg 3D Secure-betaling op?
- Er det muligt at hæve totalprisen på en ordre betalt med kreditkort, så systemet trækker det ændrede beløb i stedet, når betalingen hæves?
- Hvilken type henvendelser faktureres?
- Er det muligt at opsætte således, at en kunde kan reserve en vare på webshoppen og afhente i butikken, i stedet for at vælge at få den tilsendt? Det skal være sådan, at kunden først betaler for varen i butikken og ikke online.
- Hvorfor giver SUMOshop en fejl når jeg forsøger at tilbagebetale en ordre?
- Hvordan tilbagebetaler jeg et gavekort?
Trending
Se hvad der rører sig indenfor retail og e-commerce Se alle artikler →