Få Nerd Stuff direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med i hvad der sker i Sumoshop og resten af e-commerce verdenen

Hvordan kan vi hjælpe?

faq.description

Har du brug for hjælp?

Hvordan nedsætter jeg hele webshoppen med f.eks. 20%?
Hvis du ønsker at nedsætte hele webshoppen med f.eks. 20% er der flere metoder at gøre det på, alt efter hvilke funktioner din webshop har.

Metode 1 - Massebehandling:
I din oversigt over varer kan du benytte massebehandlingsværktøjet til at nedsætte alle varer med en bestemt % sats. Marker alle varer på listen ved at sætte flueben i boksen helt nederst og vælg så tilbud og den ønskede %-sats. Tryk på Tilbud. Gentag på de resterende sider, så du rammer alle varer på shoppen - husk også at tage de varer med som eksempelvis ikke er på lager pt. men som I forventer at få på lager i udsalgsperioden. Når udsalget slutter skal alle varerne markeres igen og have fjernet tilbudsprisen.

Metode 2 - Kampagner:
Kampagner giver dig mulighed for at forberede et udsalg i god tid. Hvor det med metode 1 træder i kraft med det samme og kræver at du er til stede på udsalgsdagen, kan kampagner sætte alle varerne ned automatisk på et ønsket tidspunkt samt slutte udsalget på et ønsket tidspunkt, så du slipper for at skulle fjerne alle tilbud manuelt igen. Fremgangsmåden er den samme som ved Metode 1, men i stedet for at vælge tilbudspris, så vælges "kampagne" for at knytte produkterne til en kampagne og "kampagnepris" for at sætte % på varerne. Når kampagnen startes, så bliver alle varerne nedsat med den givne kampagnepris. Læs evt. vores generelle FAQ omkring kampagner: "Hvordan opsætter jeg en kampagne?"

Metode 3 - Rabatkode:
En sidste mulighed er at oprette en rabatkode med 20% som kunderne kan bruge. Opret en ny rabatkode og kald den noget sigende, som også giver mening for jeres kunder, fx UDSALG20. Vælg en udløbsdato for hvornår rabatkoden ikke længere skal være gyldig. Sæt et antal gange rabatkoden må bruges - vælg et højt antal så I er sikre på ikke at løbe tør for gyldige koder i udsalgsperioden. Definer herefter en procentsats til den ønskede nedsættelse, fx 20% og gem koden. Læs evt. også Hvordan oprettes en rabatkode?

OBS: Generelt anbefales det at benytte funktionen udsalgs-mode hvis man forventer et ekstra pres på siden i en periode. Det kan slås til og fra under indstillinger i backend. Husk først at aktivere dette EFTER alle varer er nedsatte og efter andre tiltag er lavet (fx opdatering af forside mv.). Se evt. Hvad betyder udsalgsmode?

Relaterede FAQ's

Har du brug for hjælp?