Enhanced Ecommerce

Funktion

  • SUMO - Enhanced Ecommerce
  • SUMO - Enhanced Ecommerce

Enhanced Ecommerce

Med Enhanced Ecommerce kan der i højere grad føres statistik i Google
Analytics over hvilke varer de besøgende ser på og interagerer med, og
hvad der fører til salg. Data registreres via Data Layer-metoden med
Google Tag Manager, og kan registrere følgende:
  • Hvilke varer den besøgende ser i varekataloget, vareblokke eller lignende, herunder i hvilke sammenhænge og positioner.
  • Hvilke varer den besøgende klikker på, og hvorfra.
  • Hvilke varer den besøgende ser varevisning på.
  • Hvilke varer den besøgende lægger i kurven, og hvilke der fjernes.
  • Hvordan den besøgende bevæger sig igennem checkout.
  • Hvis den besøgende opretter sig som bruger.
  • Om den besøgende er logget ind som bruger.
  • Hvis den besøgende aktiverer en rabatkode, gavekort eller lignende, og hvilken effekt det har.
  • Ordrer og returneringer kan medsendes, for at se resultatet i salg.