Hvordan kan vi hjælpe?
faq.description
Hvorfor kan gamle, udgåede varer stadig findes via en Google-søgning?
Når varer ikke længere er på lager i SUMOshop, så forsvinder de fra varekataloget men varen kan stadig tilgås på det direkte link til varen. Dét link indekserer Google og derfor kan gamle varer stadig florere på google ved søgning på bestemte varer. Det er standard at varen ikke re-directer da mange af vores kunder synes det er fint, at blive indekseret uanset om varen er på lager eller ej.
Skulle varen komme retur på lager, så skal Google heller ikke indeksere på ny.
Men - der er mulighed for at det kan ændres hvis du ønsker at få udsolgte varer til at redirecte til noget andet. Den mest brugte indstilling er redirects til tilhørende kategori som varen er i. Kontakt os i Kundeportalen hvis du ønsker dette opsat.
Skulle varen komme retur på lager, så skal Google heller ikke indeksere på ny.
Men - der er mulighed for at det kan ændres hvis du ønsker at få udsolgte varer til at redirecte til noget andet. Den mest brugte indstilling er redirects til tilhørende kategori som varen er i. Kontakt os i Kundeportalen hvis du ønsker dette opsat.
Relaterede FAQ's
- Hvorfor er priserne eller andre detaljer på varerne i varekataloget forkerte?
- Hvorfor er filtrene til at vælge kategorier, mærker, farver eller størrelser ikke opdaterede i varekataloget?
- Hvordan kan en vare flyttes op eller ned i rækkefølgen i varekataloget?
- Hvorfor flytter nogle varer til en forkert kategori, sektion eller mærke hver nat?
- Hvorfor hentes varernes navn, størrelse eller varekode ikke fra det rigtige felt fra DdD Retail?
- Hvorfor virker de billeder, der lige er blevet uploadet, ikke?
- Hvordan kan det ses hvilke kunder der har købt en specifik vare?
- Hvordan søges der i ordrer efter varer fra specifikke mærker, kategorier eller sektioner?
- Er det muligt at hæve kvaliteten på billederne i varekataloget?
- Hvorfor skal jeg hellere bruge Mængdepriser end Specialtilbud til at give mængderabat på en vare?
- Hvorfor bliver billeder uskarpe eller grovkornede i frontend, når de ser fine ud i backend?
- Kan jeg skrive mine egne ALT-tekster på billeder?
- Der er ved en fejl blevet oprettet to kategorier som hedder det samme; hvordan findes frem til hvilken det er bedst at slette?
- Hvordan oprettes en rabatkode, som kan give en vis procentdel rabat på alt der er på tilbud?
- Hvorfor er sorteringen / rækkefølgen i et varekatalog ikke magen til den jeg har sat på min fokusgruppe?
- Ved CSV-import får jeg advarslen "Eksternt ID overskrider maksimal tilladt længde" - hvad går der galt?
- Kan en rabatkode opsættes til at gælde udvalgte varer?
- Hvorfor bliver mine ændringer på en vare overskrevet dagen efter?
- Hvordan finder jeg nemt frem til alle varer der er med i et Specialtilbud?
- Er det muligt at ensrette størrelser i filtreringen på varekataloget?
- Kan jeg ensrette farver i filtreringen på varekataloget?
- Hvordan oprettes en størrelseskonvertering?
- Hvordan nedsætter jeg hele webshoppen med f.eks. 20%?
- Hvordan laver jeg et 2 for 1 tilbud på et bestemt mærke?
- Hvilke parametre kan bruges til at udvælge varer i varekataloget?
- Hvordan oprettes en rabatkode?
- Hvordan kan man vise alle varer der er nedsat med fx. 50%
- Hvad betyder "Udsalgsmode"?
- Hvordan opsætter jeg en kampagne?
- Hvordan kan jeg nedsætte mine varer?
- Hvorfor tager det så lang tid at indlæse alle mine varer fra DdD?
- Hvorfor mangler mange/alle mine varer fra DdD?
- Hvorfor kan gamle, udgåede varer stadig findes via en Google-søgning?
- Hvordan oprettes et specialtilbud som kun gælder bestemte mærker eller kategorier?
- Hvordan laver jeg et specialtilbud der kun gælder for varer der ikke er nedsat i forvejen?
- Hvordan laver jeg et specialtilbud der kun gælder for varer der allerede er nedsat?
Trending
Se hvad der rører sig indenfor retail og e-commerce Se alle artikler →