Få Nerd Stuff direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med i hvad der sker i Sumoshop og resten af e-commerce verdenen

Hvordan kan vi hjælpe?

faq.description

Har du brug for hjælp?

Hvordan opdateres min lokale browser-cache?
Alle browsere gemmer forskelligt indhold fra webshops og websites for at det går hurtigere at loade næste gang siden/shoppen besøges. Det kaldes cache-lagrede filer. Det kan f.eks. være filer, billeder eller links. Cachen opdateres løbende. Når vi laver ændringer på din webshop, kan det være nødvendigt at opdatere denne lokale cache for at se ændringerne med det samme.

Måden det gøres på er lidt forskellig afhængigt af hvilken enhed og browser du benytter. Herunder er en liste af fremgangsmåde i de mest brugte browsere.

Desktop:
Firefox på Mac: CMD + SHIFT + R
Firefox på Windows: CTRL + F5
Chrome på Mac: CMD + SHIFT + R
Chrome på Windows: CTRL + F5
Safari: CMF + OPTION/ALT + E (Reload derefter siden et par gange)
Edge: CTRL + SHIFT + DELETE (åbner et vindue i Edge som giver dig mulighed for at bekræfte at cachen ønskes slettet)

Mobil:
iPhone - Hvis du benytter Safari-browseren på din Mac skal du gå til indstillinger --> Safari --> Ryd historie og websted-data
Chrome - Fremgangsmåden er ens uanset om du bruger Android eller iPhone. Måden du rydder cachen her, er ved at vælge indstillinger (de tre prikker øverst til højre) og derefter "Historik". Herunder klikker du på "Ryd browserdata" og markerer "Billeder og filer der er gemt i cache" .
Firefox - Fremgangsmåden er næsten ens uanset om du bruger Android eller iPhone. Indstillingerne tilgås ved at trykket på de tre prikker/streger i nederste højre hjørne. Dernæst vælges indstillinger. På iPhone vælges "Håndtering af data" hvorefter de ønskede data vælges og slettes. På Android vælges "Slet browser-data".

Relaterede FAQ's

Har du brug for hjælp?