Hvordan kan vi hjælpe?
faq.description
Hvordan nedsætter jeg hele webshoppen med f.eks. 20%?
Hvis du ønsker at nedsætte hele webshoppen med f.eks. 20% er der flere metoder at gøre det på, alt efter hvilke funktioner din webshop har.
Metode 1 - Massebehandling:
I din oversigt over varer kan du benytte massebehandlingsværktøjet til at nedsætte alle varer med en bestemt % sats. Marker alle varer på listen ved at sætte flueben i boksen helt nederst og vælg så tilbud og den ønskede %-sats. Tryk på Tilbud. Gentag på de resterende sider, så du rammer alle varer på shoppen - husk også at tage de varer med som eksempelvis ikke er på lager pt. men som I forventer at få på lager i udsalgsperioden. Når udsalget slutter skal alle varerne markeres igen og have fjernet tilbudsprisen.
Metode 2 - Kampagner:
Kampagner giver dig mulighed for at forberede et udsalg i god tid. Hvor det med metode 1 træder i kraft med det samme og kræver at du er til stede på udsalgsdagen, kan kampagner sætte alle varerne ned automatisk på et ønsket tidspunkt samt slutte udsalget på et ønsket tidspunkt, så du slipper for at skulle fjerne alle tilbud manuelt igen. Fremgangsmåden er den samme som ved Metode 1, men i stedet for at vælge tilbudspris, så vælges "kampagne" for at knytte produkterne til en kampagne og "kampagnepris" for at sætte % på varerne. Når kampagnen startes, så bliver alle varerne nedsat med den givne kampagnepris. Læs evt. vores generelle FAQ omkring kampagner: "Hvordan opsætter jeg en kampagne?"
Metode 3 - Rabatkode:
En sidste mulighed er at oprette en rabatkode med 20% som kunderne kan bruge. Opret en ny rabatkode og kald den noget sigende, som også giver mening for jeres kunder, fx UDSALG20. Vælg en udløbsdato for hvornår rabatkoden ikke længere skal være gyldig. Sæt et antal gange rabatkoden må bruges - vælg et højt antal så I er sikre på ikke at løbe tør for gyldige koder i udsalgsperioden. Definer herefter en procentsats til den ønskede nedsættelse, fx 20% og gem koden. Læs evt. også Hvordan oprettes en rabatkode?
OBS: Generelt anbefales det at benytte funktionen udsalgs-mode hvis man forventer et ekstra pres på siden i en periode. Det kan slås til og fra under indstillinger i backend. Husk først at aktivere dette EFTER alle varer er nedsatte og efter andre tiltag er lavet (fx opdatering af forside mv.). Se evt. Hvad betyder udsalgsmode?
Metode 1 - Massebehandling:
I din oversigt over varer kan du benytte massebehandlingsværktøjet til at nedsætte alle varer med en bestemt % sats. Marker alle varer på listen ved at sætte flueben i boksen helt nederst og vælg så tilbud og den ønskede %-sats. Tryk på Tilbud. Gentag på de resterende sider, så du rammer alle varer på shoppen - husk også at tage de varer med som eksempelvis ikke er på lager pt. men som I forventer at få på lager i udsalgsperioden. Når udsalget slutter skal alle varerne markeres igen og have fjernet tilbudsprisen.
Metode 2 - Kampagner:
Kampagner giver dig mulighed for at forberede et udsalg i god tid. Hvor det med metode 1 træder i kraft med det samme og kræver at du er til stede på udsalgsdagen, kan kampagner sætte alle varerne ned automatisk på et ønsket tidspunkt samt slutte udsalget på et ønsket tidspunkt, så du slipper for at skulle fjerne alle tilbud manuelt igen. Fremgangsmåden er den samme som ved Metode 1, men i stedet for at vælge tilbudspris, så vælges "kampagne" for at knytte produkterne til en kampagne og "kampagnepris" for at sætte % på varerne. Når kampagnen startes, så bliver alle varerne nedsat med den givne kampagnepris. Læs evt. vores generelle FAQ omkring kampagner: "Hvordan opsætter jeg en kampagne?"
Metode 3 - Rabatkode:
En sidste mulighed er at oprette en rabatkode med 20% som kunderne kan bruge. Opret en ny rabatkode og kald den noget sigende, som også giver mening for jeres kunder, fx UDSALG20. Vælg en udløbsdato for hvornår rabatkoden ikke længere skal være gyldig. Sæt et antal gange rabatkoden må bruges - vælg et højt antal så I er sikre på ikke at løbe tør for gyldige koder i udsalgsperioden. Definer herefter en procentsats til den ønskede nedsættelse, fx 20% og gem koden. Læs evt. også Hvordan oprettes en rabatkode?
OBS: Generelt anbefales det at benytte funktionen udsalgs-mode hvis man forventer et ekstra pres på siden i en periode. Det kan slås til og fra under indstillinger i backend. Husk først at aktivere dette EFTER alle varer er nedsatte og efter andre tiltag er lavet (fx opdatering af forside mv.). Se evt. Hvad betyder udsalgsmode?
Relaterede FAQ's
- Hvorfor er priserne eller andre detaljer på varerne i varekataloget forkerte?
- Hvorfor er filtrene til at vælge kategorier, mærker, farver eller størrelser ikke opdaterede i varekataloget?
- Hvordan kan en vare flyttes op eller ned i rækkefølgen i varekataloget?
- Hvorfor flytter nogle varer til en forkert kategori, sektion eller mærke hver nat?
- Hvorfor hentes varernes navn, størrelse eller varekode ikke fra det rigtige felt fra DdD Retail?
- Hvorfor virker de billeder, der lige er blevet uploadet, ikke?
- Hvordan kan det ses hvilke kunder der har købt en specifik vare?
- Hvordan søges der i ordrer efter varer fra specifikke mærker, kategorier eller sektioner?
- Er det muligt at hæve kvaliteten på billederne i varekataloget?
- Hvorfor skal jeg hellere bruge Mængdepriser end Specialtilbud til at give mængderabat på en vare?
- Hvorfor bliver billeder uskarpe eller grovkornede i frontend, når de ser fine ud i backend?
- Kan jeg skrive mine egne ALT-tekster på billeder?
- Der er ved en fejl blevet oprettet to kategorier som hedder det samme; hvordan findes frem til hvilken det er bedst at slette?
- Hvordan oprettes en rabatkode, som kan give en vis procentdel rabat på alt der er på tilbud?
- Hvorfor er sorteringen / rækkefølgen i et varekatalog ikke magen til den jeg har sat på min fokusgruppe?
- Ved CSV-import får jeg advarslen "Eksternt ID overskrider maksimal tilladt længde" - hvad går der galt?
- Kan en rabatkode opsættes til at gælde udvalgte varer?
- Hvorfor bliver mine ændringer på en vare overskrevet dagen efter?
- Hvordan finder jeg nemt frem til alle varer der er med i et Specialtilbud?
- Er det muligt at ensrette størrelser i filtreringen på varekataloget?
- Kan jeg ensrette farver i filtreringen på varekataloget?
- Hvordan oprettes en størrelseskonvertering?
- Hvordan nedsætter jeg hele webshoppen med f.eks. 20%?
- Hvordan laver jeg et 2 for 1 tilbud på et bestemt mærke?
- Hvilke parametre kan bruges til at udvælge varer i varekataloget?
- Hvordan oprettes en rabatkode?
- Hvordan kan man vise alle varer der er nedsat med fx. 50%
- Hvad betyder "Udsalgsmode"?
- Hvordan opsætter jeg en kampagne?
- Hvordan kan jeg nedsætte mine varer?
- Hvorfor tager det så lang tid at indlæse alle mine varer fra DdD?
- Hvorfor mangler mange/alle mine varer fra DdD?
- Hvorfor kan gamle, udgåede varer stadig findes via en Google-søgning?
- Hvordan oprettes et specialtilbud som kun gælder bestemte mærker eller kategorier?
- Hvordan laver jeg et specialtilbud der kun gælder for varer der ikke er nedsat i forvejen?
- Hvordan laver jeg et specialtilbud der kun gælder for varer der allerede er nedsat?
Trending
Se hvad der rører sig indenfor retail og e-commerce Se alle artikler →