Hvordan kan vi hjælpe?
faq.description
Hvorfor bliver mine ændringer på en vare overskrevet dagen efter?
Hvis varerne kommer fra et eksternt ERP- eller POS-system som der er integration til, så vil tilknytninger til kategorier, sektioner og mærker typisk komme fra dette eksterne system. Hvis du har lavet ændringer på varer som dagen efter er blevet overskrevet med de tidligere relationer er det fordi jeres webshop er indstillet til at konvertere altid.
Det betyder, at ved kørslen af alle varer bliver varerne i SUMOshop opdateret med de relationer varen har i det eksterne ERP- eller POS-system. Hvis det eksterne ERP-/POS-system skal være styrende for relationerne, så sørg for at lave ændringer på de enkelte varer i dette system.
Skal disse ting i stedet kunne styres fra backend, så man kan rette den slags uden at det overskrives, så skal det indstilles så disse ting ikke overskrives. Nye varer vil stadig blive oprettet med relationer fra ERP-/POS-systemet. Kontakt support for at ændre denne indstilling.
Se også Hvorfor flytter nogle varer til en forkert kategori, sektion eller mærke hver nat?
Det betyder, at ved kørslen af alle varer bliver varerne i SUMOshop opdateret med de relationer varen har i det eksterne ERP- eller POS-system. Hvis det eksterne ERP-/POS-system skal være styrende for relationerne, så sørg for at lave ændringer på de enkelte varer i dette system.
Skal disse ting i stedet kunne styres fra backend, så man kan rette den slags uden at det overskrives, så skal det indstilles så disse ting ikke overskrives. Nye varer vil stadig blive oprettet med relationer fra ERP-/POS-systemet. Kontakt support for at ændre denne indstilling.
Se også Hvorfor flytter nogle varer til en forkert kategori, sektion eller mærke hver nat?
Relaterede FAQ's
- Hvorfor er priserne eller andre detaljer på varerne i varekataloget forkerte?
- Hvorfor er filtrene til at vælge kategorier, mærker, farver eller størrelser ikke opdaterede i varekataloget?
- Hvordan kan en vare flyttes op eller ned i rækkefølgen i varekataloget?
- Hvorfor flytter nogle varer til en forkert kategori, sektion eller mærke hver nat?
- Hvorfor hentes varernes navn, størrelse eller varekode ikke fra det rigtige felt fra DdD Retail?
- Hvorfor virker de billeder, der lige er blevet uploadet, ikke?
- Hvordan kan det ses hvilke kunder der har købt en specifik vare?
- Hvordan søges der i ordrer efter varer fra specifikke mærker, kategorier eller sektioner?
- Er det muligt at hæve kvaliteten på billederne i varekataloget?
- Hvorfor skal jeg hellere bruge Mængdepriser end Specialtilbud til at give mængderabat på en vare?
- Hvorfor bliver billeder uskarpe eller grovkornede i frontend, når de ser fine ud i backend?
- Kan jeg skrive mine egne ALT-tekster på billeder?
- Der er ved en fejl blevet oprettet to kategorier som hedder det samme; hvordan findes frem til hvilken det er bedst at slette?
- Hvordan oprettes en rabatkode, som kan give en vis procentdel rabat på alt der er på tilbud?
- Hvorfor er sorteringen / rækkefølgen i et varekatalog ikke magen til den jeg har sat på min fokusgruppe?
- Ved CSV-import får jeg advarslen "Eksternt ID overskrider maksimal tilladt længde" - hvad går der galt?
- Kan en rabatkode opsættes til at gælde udvalgte varer?
- Hvorfor bliver mine ændringer på en vare overskrevet dagen efter?
- Hvordan finder jeg nemt frem til alle varer der er med i et Specialtilbud?
- Er det muligt at ensrette størrelser i filtreringen på varekataloget?
- Kan jeg ensrette farver i filtreringen på varekataloget?
- Hvordan oprettes en størrelseskonvertering?
- Hvordan nedsætter jeg hele webshoppen med f.eks. 20%?
- Hvordan laver jeg et 2 for 1 tilbud på et bestemt mærke?
- Hvilke parametre kan bruges til at udvælge varer i varekataloget?
- Hvordan oprettes en rabatkode?
- Hvordan kan man vise alle varer der er nedsat med fx. 50%
- Hvad betyder "Udsalgsmode"?
- Hvordan opsætter jeg en kampagne?
- Hvordan kan jeg nedsætte mine varer?
- Hvorfor tager det så lang tid at indlæse alle mine varer fra DdD?
- Hvorfor mangler mange/alle mine varer fra DdD?
- Hvorfor kan gamle, udgåede varer stadig findes via en Google-søgning?
- Hvordan oprettes et specialtilbud som kun gælder bestemte mærker eller kategorier?
- Hvordan laver jeg et specialtilbud der kun gælder for varer der ikke er nedsat i forvejen?
- Hvordan laver jeg et specialtilbud der kun gælder for varer der allerede er nedsat?
Trending
Se hvad der rører sig indenfor retail og e-commerce Se alle artikler →