Få Nerd Stuff direkte i din indbakke

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og følg med i hvad der sker i Sumoshop og resten af e-commerce verdenen

Hvordan kan vi hjælpe?

faq.description

Har du brug for hjælp?

Hvordan opsættes Mailchimp Ecommerce?
  1. Aktiver add-on til Mailchimp.
  2. Login i Mailchimp og opret en liste (hvis ikke en findes allerede) og en API-nøgle. Sæt API nøgle på addon og liste-ID som eksternt ID på en e-mail-marketing-interesse.
  3. Bekræft at tilmeldinger går igennem.
  4. Klik “Opret ny(t)" under butik på [domæne.dk]/backadmin/integrations/mailchimp. Det ID som sættes er butikkens siteID i Controlpanel. Så fx får Kings & Queens 350: (47601808c65d75619431feb98/b2dc663e6d96d7b5b557df791). 350 er Kings & Queens siteID hos os. Den lange kode er den vi bruger til at kalde Mailchimp og få forbindelse. Den skal ikke sættes nogen steder.
  5. Det siteID, som vi opretter med hver gang man klikker opret, skal sættes manuelt i MailchimpStore ID på add-on, medmindre der er flere butikker bundet op på samme Mailchimp-konto. Den samme kan også bruges over flere løsninger. Når siteID er sat korrekt, så fremhæves det satte siteID på [domæne.dk]/backadmin/integrations/mailchimp med bold.
  6. Sæt synkronisering af vare i gang fra [domæne.dk]/backadmin/integrations/mailchimp.
  7. Man kan synkronisere alle ordrer, men det er sjældent en god idé at gøre bagudrettet. Synkronisering af ordre og kurve kører automatisk efterfølgende (tjek dagen efter, da der står tal på [domæne.dk]/backadmin/integrations/mailchimp for alt som er sendt).
  8. Hvis kurve skal deles, så husk indstillingen for at gemme kurve i første omgang.
Før en side er forbundet:


Efter en side er forbundet:



Relaterede FAQ's

Har du brug for hjælp?